Saturday 20 December 2014

Produk Shaklee : Sustained Release Vita C 500mg

Vita C Shaklee ini antara supplemen wajib yang saya ambil secara harian. 
Apa kelebihan dan manfaat utama Vita C ini?

Kelebihan dan perbezaan Vita C Shaklee
"Sains pembebasan berterusan secara semulajadi" vitamin c telah direka oleh Shaklee.
Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya(500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin c buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin c di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin c di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Manfaat utama 

1) Membentuk kolagen
Vitamin c ini merangsang pembentukan kolagen. kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengelakkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

2) Memperbaiki simptom pendarahan
Kekurangan vitamin c adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3) Peningkatan sistem imun
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mengurangkan alergi hidung dan kulit serta asma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selesema.

4) Memerangi kanser
Ia adalah satu-satunya antioksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dar tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5) Mencantikkan kulit
Ambil vitamin c setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

6) Memperbaiki insomnia
Ia memperbaiki insomnia, stress, masalah berkaitan mental seperti keresahan.

7) Mengekalkan kolesterol sihat
Ia mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosklerosis, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia. COD Salak Tinggi, Sepang dan Nilai.

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee/pembelian produk Shaklee/menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui :

Emel : pnnoraidamansor@gmail.com
sms/whatssap : 019-2159927/012-6435347

salam sayang dari Eda@Mak ANH


No comments:

Post a Comment