Wednesday 7 January 2015

Produk Shaklee : Vita E Complex

Assalamualaikum w.b.t.

Vita E Complex adalah antara produk Shaklee yang menjurus kepada penjagaan kecantikan. Ini adalah vitamin yang saya amalkan makan sebelum tidur.

Apakah kelebihan dan manfaat utama Vita E Complex ini?

Kelebihan dan perbezaan Vita E Complex Shaklee
Dibuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama, delta). Ianya adalah vitamin E yang paling lengkap di pasaran. Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E., memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. ia juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan antioksidan dan melindungi retina.

Manfaat utama

1) Melindungi jantung
Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dll.

2) Mempertingkatkan kemampuan reproduktif
Kajian pada tahun 1924 telah mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU-800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

3) Anti-penuaan
Satu kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ia mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.

4) Antioksidan yang kuat
Pengambilan lebih dari 1,200IU sehari untuk antioksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatka pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat rdikal bebas. Ia juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penglihatan.

5) Kelestarian tenaga
Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.

6) Memperbaiki Arthritis
Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.

7) Memperbaiki parut
Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.

Adakah anda mengambiil vitamin E dengan cukup?
Untuk 400IU vitamin E, seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas iaitu 1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8 kg bayam, 500g badam. Kita hanya perlu makan satu kapsul Vita E Complex Shaklee untuk melengkapi keperluan 400IU sehari. Sungguh mudah!


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia. COD Salak Tinggi, Sepang dan Nilai.

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee/pembelian produk Shaklee/menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui :

Emel : pnnoraidamansor@gmail.com
sms/whatssap : 019-2159927/012-6435347

salam sayang dari Eda@Mak ANH

No comments:

Post a Comment